חדש בבאדי &LIFE!!!

אימון חד פעמי!!
אמהות- בנות
יום א' 6.11.16


הצטרפי עוד היום
לקבוצת הכושר שלנו באשכול הפיס!

לאור הביקוש נפתחת קבוצה חדשה לפילאטיס במתנ"ס האומנים
ימי ראשון ושלישי

קבוצת הבנות של באדי אנד לייף!

צועדים קדימה עם מכבי

 

אימוני כושר לקראת הקיץ!
לחצו לפרטים....

אימוני רצועות 

בים או בפארק

לחצו לפרטים....

באדי & LIFE- מאמני הכושר האיכותיים של באדי אנד לייף
אצלך בבית!

אימונים אישיים בקצב ובזמן שמתאים לך. במחירים נוחים.
השירות ניתן באיזור המרכז, השפלה והשרון.
לפרטים נוספים צור קשר
ב - 054-5303752,
או שלח לנו דוא"ל.

 

  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
   

   
[ חזרה לקלוג ראשי ]

303
ר.ס.ס. פוסטים אחרונים ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

הרזיה אימון ומה שביניהם

 

רועי גולדפרב

תהליך הרזיה בנוי מסדרה של פעולות יומיומיות שמטרתן הצרת היקפים, השלת קילוגרמים מיותרים וחיטוב הגוף. להרזות זה לא תהליך של "זבנג וגמרנו" ואף אחד לא מצא את השיטה ו/או נוסחת פלא להרזיה. יותר מכך לא ניתן לעשות את כל האמור בזמן קצר. אחת הסיבות טמונה בכך שהמניע המרכזי להרזיה שהוא השמנה, אף הוא תוצר של הליך ולא תופעה הבאה לידי ביטוי ביום אחד. הרי מרבית האנשים שעלו במשקל עשו זאת במהלך של מספר שנים עד עשור. חישוב זריז מראה כי עלייה של 0.5 ק"ג בחודש יביא אותנו תוך שנתיים לעודף משקל של 12 ק"ג, ותוך שלוש שנים כמעט ל 20 ק"ג. שנוספו להם בנוסף למבנה הגוף הנוכחי. כל זאת מבלי להחשיב לידות שמבחינה סטטיסטית מביאות לעלייה גבוהה יותר במשקל הגוף. מכאן, שתהליך ההרזיה כמו גם תהליך של השמנה אין לצפות כי יתרחש ביום אחד, זוהי דרך ושכזו יש בה עליות, מורדות,מישורים עיקולים ועקלתונים. לפעמים קל לנו, לעיתים קשה, לפעמים יש חשק ולעיתים בא לנו לשבור את הכלים. אבל חשוב לזכור שהחלק הקשה ביותר בדרך הוא ההחלטה על היציאה לדרך, שכן מאוד נוח "באזור הנוחות", מאוד מוכר וחמים בביצה המקומית וכאן נכנס הקשר לאימון אישי-קואצ'ינג.

אימון אישי נועד לעבוד עם האדם על המקומות בהן הוא תקוע, במקומות בהן אין שביעות רצון מהתוצאות. חוסר שביעות הרצון יכול להיות בתחום הגופני, הכלכלי, האישי, הזוגי, קריירה וכו'. מטרת האימון היא לאתר את מקור הבעיה, לקבוע מטרות עם המאומן וביחד ליצור תוכנית להגשמתן. בשונה מפסיכולוגיה אין האימון נובר בנבכי עברו של האדם, העבר משמש כרקע, וכר לדליית פריטי מידע נוספים כאשר הדגש מושם על ההווה שנגזר ברוב המקרים מתוך הרצונות העתידיים של האדם. במקרה של הרזיה התוכנית תכלול

מספר שלבים:

שלב ראשון

מטרת ההרזיה: בתהליך של אימון חלק בלתי נפרד מהתהליך הוא קביעת מטרות ויעדים. כאשר מטרות הן משהו כללי יותר ויעדים זה אלמנט שניתן לכמת ולמדוד אותו מבחינה מספרית. למשל מטרה יכולה להיות אני רוצה להיות בריאה. יעד יפרט את רכיבי הבריאות כגון: לחץ דם, משקל גוף, BMI, וכו'. מטרה אחרת יכולה להיות אני רוצה להיראות טוב. היעדים שנגזרים ממטרה זו הם היקפי גוף,מידת מכנסיים. מטרה נוספת מאוד נפוצה היא הרצון להתעבר, היעד במקרה זה יכלול בתוכו את תאריך היעד ומספר הילדים שאני רוצה. לתהליך יכולות להיות מספר מטרות זה אף רצוי.

שלב שני

תיאור המצב הנוכחי: על מנת שנוכל להתקדם למטרות חשוב מאוד שנדע מה המצב כרגע ומה המרחק למטרה. את המרחק ניתן לכמת מספרית למשל לרדת 20 ק"ג, להוריד 25 ס"מ מהיקף הבטן....מעבר יש לקבוע גם תוך כמה זמן. למשל תוך 20 חודשים לרדת 25 ק"ג. *ניתן להחליף בין שלב אחד לשתיים זב תלוי בסיטואציה.

שלב שלישי

גישור הפער: לאחר שמיפינו את המצב וראינו את הפערים בין הרצוי ומצוי מכינים תוכנית פעולה שמטרתה גישור על הפערים. חשוב לציין כי המאמן לא נמצא כדי להגיד למישהו אתה צריך דיאטה או אתה צריך אימון גופני. את זה כל אדם בר דעת יכול לומר לעצמו, ולמצוא לעצמו את המסגרת המתאימה לכיסו, למטרתו ללוח הזמנים שלו. עם זאת, המאמן נדרש במספר ממשקים. ראשית לדחוף ליציאה לדרך שכן מאוד קשה לצאת לדרך לבד. שנית, התגברות במקומות בהם קשה/אין חשק/לא בא וכו'.שלישית יפורט להלן.

שלב רביעי

איתור המוקשים: אם עד עכשיו התהליך היה יחסית פשוט וניתן היה לבצעו באופן עצמאי, (למרות שמרבית האנשים לא הצליחו לרדת) בשלב זה תרומתו של המאמן היא עצומה. לכל פעולה, לכל תגובה יש סיבה. מרבית מהמוטיבציות לפעולה לא בהכרח ברורות לנו (אך זה לדיון נפרד) ובמיוחד בתחום האוכל והמזון. המוטיבציה הבסיסית והנכונה לפעולת האכילה היא רעב או מה שמכונה "רעב פיסיולוגי". באופן פשטני ביותר ניתן לתאר את התהליך בצורה הבאה רמת הסוכרים בדם יורדת ו/או הקיבה מתרוקנת, המוח מאותת, והופ אנו מרגישים רעב, אוכלים, בשלב מסויים המוח מאותת זהו סיימתי, אני שבע. העניין הוא שהיום מרבית האנשים שסובלים מבעיית אכילה אוכלים שלא מתוך "רעב פיסיולוגי" אלא "רעב נפשי". מטרת הליך האימון היא זיהוי המוקשים שמפריעים לגוף בתהליך זה האכילה הרגיל. זה יכול להיות בעקבות לחץ, מבדידות, שעמום, מתח ועוד.

שלב חמישי

מתן פתרונות: לאחר זיהוי המוקשים במשך היום שמפריעים לתהליך האכילה הטבעי, ביחד עם המתאמן מוצאים פתרונות חלופיים. כמובן שזה מאוד אינדיבידואלי. עם זאת, פתרונות לבדידות יכולים להיות לדבר עם חבר/ה. פתרונות למתח/לחץ יכולים להיות פעילות ספורטיבית ועוד.

שלב שישי

שימור הקיים:חשוב לציין שעם כל הקושי לבצע שינוי, שמירה על ההרגלים החדשים הוא אף קשה יותר. מאוד קל ליפול להרגלים הישנים שהסבו עונג רב ומצד שני הם גם אלה שב"זכותם" אני נראה כפי שאני נראה. לכן חשוב מאוד הפידבק והתמיכה וכאן למאמן יש תרומה מכרעת כי בסופו של דבר אחת מהמטרות המרכזיות של האימון הוא מתן כלים להתמודדות ארוכת טווח עם שינויים בחיים.

כך שאם עד כה חשבתם שכושר ותזונה בלבד יכולים לעשות את ההבדל, כעת יש להוסיף נדבך חשוב מאוד ואולי אף קריטי להצלחת תהליך ההרזיה ושימורו לאורך זמן.

 


[ חזרה לקלוג ראשי ]