חדש בבאדי &LIFE!!!

אימון חד פעמי!!
אמהות- בנות
יום א' 6.11.16


הצטרפי עוד היום
לקבוצת הכושר שלנו באשכול הפיס!

לאור הביקוש נפתחת קבוצה חדשה לפילאטיס במתנ"ס האומנים
ימי ראשון ושלישי

קבוצת הבנות של באדי אנד לייף!

צועדים קדימה עם מכבי

 

אימוני כושר לקראת הקיץ!
לחצו לפרטים....

אימוני רצועות 

בים או בפארק

לחצו לפרטים....

באדי & LIFE- מאמני הכושר האיכותיים של באדי אנד לייף
אצלך בבית!

אימונים אישיים בקצב ובזמן שמתאים לך. במחירים נוחים.
השירות ניתן באיזור המרכז, השפלה והשרון.
לפרטים נוספים צור קשר
ב - 054-5303752,
או שלח לנו דוא"ל.

 

  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
   

   
[ חזרה לקלוג ראשי ]

111
ר.ס.ס. פוסטים אחרונים ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

צום יום כיפור

 

מה מומלץ לאכול לפני ואחרי הצום ?

 

1. שתייה- חשוב מאוד ! לאורך כל היום שלפני יום כיפור להקפיד לשתות לפחות 10 כוסות מים. הימנעו משתייה מתוקה ומקפאין.

2. במהלך היום שלפני אכלו מספר ארוחות קטנות. אל תגיעו לארוחה המפסקת רעבים. הקפידו במהלך היום לאכול פחמימות מורכבות, כגון לחם מחיטה מלאה, דגני בוקר עשירים בסיבים, בארוחות קטנות כל שלוש שעות.

 

המלצות לארוחה מפסקת

* הימנעו מאכילת כמויות גדולות וארוחה כבדה מדי. מומלצת צריכה נורמלית, אין להעמיס על הגוף יותר מדי, שכן אז הוא יזדקק לאנרגיה רבה לעיכול.

* מומלץ לאכול מהבוקר ועד ארוחה מפסקת 3-4 ארוחות קטנות המכילות פחמימות מורכבות כמו לחם, קרקרים, אורז, ופסטה. מטרתן של פחמימות מורכבות אלו הוא למלא את מאגר הפחמימות (גליקוגן) המצוי בכבד ובשרירים לשימושנו בשעות הראשונות של הצום.
דוגמא לתפריט כזה: 3 סנדביצ`ים של לחם מחיטה מלאה עם ממרח כלשהו (גבינה, ביצה, טונה, טחינה, אבוקדו), בתוספת ירקות חיים.

* למי שרגיל לאכול ארוחת צהרים גדולה, מומלץ לוותר על מנהג זה, על מנת לדחות את הארוחה הגדולה לשעת הארוחה המפסקת.

* מומלצת ארוחה המכילה פחמימות מורכבות: אורז מלא, כוסמת, בורגול וקינואה (פחמימות אלו מתפרקות לאט יותר ויוצרות תחושת שובע לאורך זמן), בתוספת חלבון- בשר מכל סוג.

* הימנעו ככל הניתן מהוספת מלח ותבלינים לאוכל, על מנת לא ליצור תחושת צמא.

* הימנעו ממזונות מתוקים מדי – העדיפו עוגה לא מתוקה מדי או פרי בשילוב אגוזים או שקדים.

* נהוג לאכול מרק; יתרונו כמובן בנוזלים, אולם אם המרק חם מדי, האדם יזיע ויהיה צמא. אז אם מרק – שיהיה פושר.

* מומלץ להפחית בשתיית קפה, תה וקולה בשעות שלפני תחילת הצום, מאחר ואלו מכילים חומרים משתנים הגורמים ליציאה מוגברת של נוזלים מהגוף. הפחתה בקפאין בימים שלפני הצום מומלצת גם במטרה להפחית את כאבי הראש במהלך הצום, בעקבות אי שתיית הקפה אצל המורגלים בשתייתו.

 

מה לאכול אחרי הצום ?

* לא מומלץ להתנפל על ארוחה מלאה ועשירה. הגוף צריך להתאושש לאט לאט!

* התחילו בהחזרת הנוזלים -מומלצת שתיית מים ותה עם פרוסת עוגה קטנה/חלה/פרי, כדי לספק אנרגיה זמינה. לאחר כשעה לאכול ארוחה משביעה אך לא כבדה- פרוסת לחם עם גבינה וירקות, אורז ועוף וכדומה.

* חזרו לשתות מים בהדרגה, על מנת להחזיר נוזלים.

* נסו להבחין במהלך הערב שאחרי הצום בין רעב פיזי לבין צורך בפיצוי נפשי (על כל האוכל שלא אכלתם). כמו כן לפעמים חוסר בנוזלים יוצר תחושה מתעתעת של רעב, לכן הקפידו לשתות הרבה עם צאת הצום.

 

ולשאילת השאלות: האם הצום טוב לדיאטה ?

לאלו שחושבים כי צום יום הכיפורים מוריד במשקל אז טעות בידיו. מניסיון בד"כ לא יורדים במשקל כתוצאה מיום אחד של צום. הארוחות הגדולות לפני ואחרי הצום, משלימות את החסך הקלורי של יום הצום ואף יותר, יתרה מכך שקצב חילוף החומרים יורד כתוצאה מאי אכילה ממושכת. גם לאלו מבינכם שחושבים שיום כיפור הוא הזדמנות להשתולל ולפרוק את עול הדיאטה מבלי להשמין, מצפה אכזבה. אתם עלולים אפילו לעלות במשקל. לכן אכלו במתינות והקפידו באכילה גם בראש השנה וביתר החגים.

המלצתנו היא שתום הארוחה המסיימת את הצום יהיה הרגע בו תחזרו לתלם (למסלול אכילה תקינה). חוזרים לתפריט, למדוד, לעשות פעילות גופנית.
וטיפ נוסף לעושי הדיאטה, דווקא בתקופת החגים, אל תפספסו את המפגשים השבועיים. גם אם אכלתם יותר ואתם בטוחים שהשמנתם וגם אם מחר שוב חג, בואו למפגש השבועי. השקילה, השיחה על הקשיים והטיפים מיתר חברי הקבוצה יתרמו למזעור הנזק וליכולת ההתמודדות שלכם בהמשך. כמו כן, נצלו את חופשות החגים לפעילות גופנית שגם תאזן את מאזן הוצאת- הכנסת אנרגיה וגם תעלה את קצה חילוף החומרים.

לסיכום, תקופת החגים היא תקופה מאתגרת, אך רבים הוכיחו שניתן בתקופה זו לשמור על המשקל ואף לרדת במשקל וזה בתנאי שנשארים במסגרת הקבוצה.


[ חזרה לקלוג ראשי ]