חדש בבאדי &LIFE!!!

אימון חד פעמי!!
אמהות- בנות
יום א' 6.11.16


הצטרפי עוד היום
לקבוצת הכושר שלנו באשכול הפיס!

לאור הביקוש נפתחת קבוצה חדשה לפילאטיס במתנ"ס האומנים
ימי ראשון ושלישי

קבוצת הבנות של באדי אנד לייף!

צועדים קדימה עם מכבי

 

אימוני כושר לקראת הקיץ!
לחצו לפרטים....

אימוני רצועות 

בים או בפארק

לחצו לפרטים....

באדי & LIFE- מאמני הכושר האיכותיים של באדי אנד לייף
אצלך בבית!

אימונים אישיים בקצב ובזמן שמתאים לך. במחירים נוחים.
השירות ניתן באיזור המרכז, השפלה והשרון.
לפרטים נוספים צור קשר
ב - 054-5303752,
או שלח לנו דוא"ל.

 

  • הדפס עמוד זה
  • ספר לחבר
  • הוסף לפייסבוק
  • הוסף לגוגל סימניות
   

   
[ חזרה לקלוג ראשי ]

105
ר.ס.ס. פוסטים אחרונים ספר לחבר הוסף לפייסבוק הוסף ציוץ בטויטר

מגפה ושמה השמנה

ליאת ברוך גולדפרב ומיה בן אבו

בעיית ההשמנה מוגדרת כמגפה וכמחלה קלינית אשר שיעור התמותה ממנה גבוה ביותר ביחס לשאר המחלות הנפוצות כיום בעולם המערבי. תופעת ההשמנה הגיעה לממדי מגיפה בארצות הברית וברוב המדינות המתועשות יותר מ 60% מהאוכלוסייה סובלת מעודף משקל והשמנה ואיתה ישראל הולכת בצעדי ענק וכיום עומדת על כ-50% מהאוכלוסייה.

קיימים מספר סוגי טיפולים נפוצים בעודף משקל והשמנה:

ישנם חמישה טיפולים עיקריים המסייעים בבעיית עודף משקל והשמנה כאשר שלושה מהם נעשים ע"י גורמים חיצוניים ולא בהכרח נעימים, להלן נסקור אותם:

1. טיפולים חיצוניים- בכוונה היא לטיפולים בהם ה"חולה" הוא שותף פאסיבי ומקבל תכתיבים ו/וא טיםולים שהם אינם הוא. יתרה מכך אין בתהליך מרכיב פרואקטיבי של נטילת אחריות.

• ניתוחים- לא נעים ואף כרוך בסיכון בריאותי ויקר מאוד

• תראפיות פסיכולוגיות-פסיכיאטריות- תהליך ארוך, עלות יקרה ואינו מבטיח הצלחה של 100%

• כדורים ואמצעים כימיים שונים- תופעות לוואי שלעיתים עלולות להיות קשות ויש הפוגעות במערכת העצבים

2. טיפולים שנעשים על ידי האדם עצמו, באופן פרואקטיבי, נטילת אחריות מלאה לתהליך וכמובן בשיתו מלא איתו.

• הגבלה קלורית – הקשורה לתזונה ובד"כ רצוי לעשות זאת ע"י הנחייה מקצועית

• פעילות גופנית- לפעילות גופנית ישנן השפעות עצומות אחת מהן שרובינו מודים על כך היא על המראה האסתטי של הגוף. השפעה חשובה מזו היא השפעה במניעת מחלות ובהפחתתן כגון: הפחתת לחץ דם,הפחתת תנגודת לאינסולין, שיפור פרופיל שומני הדם, להפחית את הסיכון ללקות במחלת לב כלילית ועוד. והשפעה שעליה נדון היא הסיוע בתהליך הפחתת המשקל.

לאחר שהראנו את חשיבות הפעילות הגופנית בתהליך הבה נרחיב על הנושא. פעילות גופנית נחלקת לשני סוגים:

• פעילות אירובית.

• פעילות אנאירובית.

 

פעילות אירובית

אימון המשפר את מערכת הדם והלב ועוזר בשמירה על משקל תקין. אופן האימון הוא ביצוע תנועה כנגד התנגדות קלה באופן יחסית למשך זמן ארוך על מנת להגיע למצב של הוצאת אנרגיה משמעותית. למעשה כל אימון אשר מגביר את קצב הלב באופן משמעותי הוא אימון אירובי.לדוגמא: הליכה, קפיצה על חבל,רכיב על אופנים, ריצה, שחיה וכדומה. במצב מנוחה מגיעה ההוצאה האנרגטית של רוב בני-האדם לכ- 1 - 1.5 קלוריות כל דקה, וככל שעולה המאמץ עולה גם צריכת החמצן ועימה גם הוצאת האנרגיה. כלומר אם אישה עושה הליכה כשעה בקצב בנוני אשר בו היא מסוגלת לנהל שיחה הוצאת האנרגיה שלה עולה פי 6-7 לכול דקה וסביר להניח שהיא צורכת פחות קלוריות מאשר מצב בו היא רצה ריצה קלה שעה וזאת בשל העובדה שבמהלך הריצה הוצאת האנרגיה שלה עלתה פי 11 לכל דקת פעילות.

פעילות גופנית אנארובית

פעילות זו נעשית להבדיל מאימון אירובי הדורש זמן ארוך לפרק זמן קצר יחסית אך דורש התנגדות גבוהה, לדוגמה אימון עם משקולות אשר ניתן להרימן 6 עד 15 חזרות לכל היותר כלומר הגעה למצב שאין אפשרות שאין יכולת לבצע יותר חזרות. או ריצת 100 מטרים בשיא המהירות.אימונים אנארובים מחזקים את השרירים, מסייעים בהצרת היקפים ומשפרים את איכות החיים. כל ק"ג בגוף האדם צורך כ – 13 קלוריות נוספות כחלק מחילוף החומרים היומי הבסיסי.ומכך שהעלאת מסת שרירים ובנייתם מסייעת לכל אדם אשר מעוניין להפחית ממשקלו וזאת על- מנת לשמר את קצב חילוף החומרים אשר כל עשור פוחת ב - 2% - 3% וירידה זו נגרמת בעיקר כתוצאה מאיבוד רקמת הגוף הרזה (שרירים). חשוב להבין, שבתהליך של הפחתה במשקל קיימת ירידה במסת הגוף הרזה ועל כן יש חשיבות גבוהה ביותר לאימונים תחת התנגדות (אימוני כוח) מכיוון שאלו ממתנים או אף יכולים למנוע את הירידה. אימון כוח נעשה בעזרת גומיות, כנגד משקל הגוף, משקולות, מתח וכדומה. אימונים מסוג זה צריכים להתבצע בליווי איש מקצוע בעצימות ובתדירות המתאימים לכל מתאמן.

לסיכום: לפעילות הגופנית עם שילוב של תזונה נכונה ומסודרת השפעה חשובה על הפחתה במשקל בהשוואה לדיאטה בלבד, אם כי יש להדגיש כי האפקט אינו כה משמעותי היות ו70% נעוץ בתזונה ו 30% בפעילות הגופנית ולכן העיקר הוא בהגבלה קלורית.

פעילות גופנית אירובית של כ- 45 דקות אצל אדם שמן בכושר גופני נמוך, תגרום להוצאה של כ- 400 קלוריות, השווים בערכם לפסק זמן או לשקית במבה. ומכן שכפי שניתן להוציא קלוריות כך קל עוד יותר להחזירן בתזונה לא מבוקרת.

החשיבות הגדולה ביותר של הפעילות גופנית על יכולתו של האדם לשמור על המשקל לאחר סיום תהליך הפחתת המשקל, ולאפשר לו ליהנות מתפריט נוח המכיל יותר.וכמו כן יש לזכור שפעילות גופנית צריכה להיות כחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא ותקין.

 


[ חזרה לקלוג ראשי ]